سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با انواع پاتختی

اتاق خواب های امروزی معمولاً دارای سرویس خواب هستند و جزو لوازم ضروری برای خانه شده اند. همان طور که می‌دانیم تخت خواب یکی از اجزا اصلی سرویس خواب می‌باشد. اما در کنار تخت خواب معمولاً میز کوچکی وجود دارد که پاتختی و یا میز عسلی نامیده می‌شود. محل قرارگیری پاتختی ها در کنار تخت خواب می‌باشد و برای این است که بتوانید لوازم ضروری که ممکن است در طول استراحت به آن ها نیاز پیدا کنید را بر روی آن قرار دهید. مانند آباژور و یا لیوان آب و دارو.

 پاتختی ها یکی از پر کاربردترین عناصر موجود در دکوراسیون داخلی اتاق خواب ها می باشد، گاه تختخواب ها به خصوص تخت های تک نفره فاقد پاتختی می باشند که با سادگی می توانید یک پاتختی خلاقانه خودتان برای آن ها بسازید با ما همراه باشید تا ایده های هوشمندانه ای برای این پاتختی ها در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید.

 

تزیین میز پاتختی

میزهای پاتختی می‌تاونند با تزییناتی که بر روی آن‌ها قرار می‌دهید به اتاق خواب شما جان تازه ای ببخشند و یا سبک و استایل آن را خاص و شیک نمایند. سعی کنید حتما از عناصر تزیینی بر روی این میزها استفاده نمایید. به طور مثال ابتدایی‌ترین اکسسوری و شی تزیینی که می‌توان بر روی پاتختی‌ها قرار داد آباژور‌ها هستند که با طرح و رنگ‌های خاص خود می‌تواند بسیار خاص و زیبا باشند. پس از آن استفاده از ساعت‌های تزیینی و گلدان‌های کوچک و یا کتاب‌های دکوری می‌تواند گزینه‌های دیگری برای تزیین باشند که متناسب با سلیقه شما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آشنایی با نواع پاتختی

انواع میز پاتختی سرویس خواب

ابتدایی‌ترین نوع پاتختی ها به این صورت بود که مانند یک قفسه و بدون در بودند. اما با پیشرفت صنعت و تولیدات لوازم خانگی خصوصا در مدهای فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی نظر بر این شد که این قفسه‌ها برداشته شوند و به جای آن‌ها کشو قرار بگیرد. به این شکل یک محیط محصور شده داریم که می‌توانیم لوازم خود را درون آن قرار دهیم. لوازمی که خصوصی هستند و تمایلی نداریم کسی آن‌ها را ببیند به سادگی درون آن جای می‌گیرد و محافظت می‌شود. البته برخی از مدل‌ها هستند که در کنار کشو دارای قفسه می‌باشند که بتوان کتاب‌ها را در آن جا قرار داد و یا گلدان‌هایی زیبا را گذاشت تا فضای اتاق خاص شود.

میز پاتختی

اگر اتاق خواب شما دارای فضایی روشن است، خرید پاتختی به خصوص پاتختی های کرم رنگ می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. پاتختی ها معمولا دارای طرح های شلوغی هستند که اگر کمی سلیقه به خرج دهید، می توانید خودتان طرح های جدید و جالبی را برای پاتختی هایتان انتخاب کنید و ظاهر اتاق خوابی دنج و آرام داشته باشید. برای نمونه یک پاتختی سفید می تواند به خوبی یک پاتختی کرم با رنگی ملایم و جذاب باشد.

انواع پاتختی

پاتختی های کلاسیک که در طرح های ساده و هماهنگ با سایر وسایل اتاق طراحی می شوند، از محبوبیت بالاتری برخوردارند و گزینه مناسبی برای فضاهای رسمی تر اتاق هستند. پاتختی های مدرن که با طراحی‌های جدید و مدرن و به روز طراحی می شوند از جایگاه ویژه ای در میان وسایل اتاق خواب برخوردار هستند. این مدل ها شامل پاتختی های سنتی و پاتختی های مدرن می شوند که طرح های متنوعی دارند و در قسمت بالایی تخت خواب قرار می گیرند. پاتختی های مدرن اغلب با پایه های قابل تنظیم ساخته می شوند. پاتختی های مدرن قابلیت استفاده با انواع پارچه و الیاف را دارند. بنابراین شما می توانید به راحتی مدل پاتختی خود را با پارچه و سایر وسایل اتاق ست کنید.

 

میز پاتختی شناور

میزهای پاتختی شناور که در واقع همان شلف می‌باشند ایده خوبی هستند برای اتاق‌هایی که فضای کوچکی دارند. همچنین برای افرادی که فرزند کوچک دارند و می‌خواهند یکسری از لوازم از دسترسی کودک آن‌ها دور بماند عالی خواهد بود. می‌توانید این شلف را در هر ارتفاعی نصب نمایید.

میز پاتختی شناور

میز پاتختی نیم دایره

میز‌های پاتختی هم مانند نوع شناور برای افرادی که منازل کوچکی دارند و دچار محدودیت فضا هستند ایده خوبی خواهد بود. از کمترین فضا بیشترین استفاده می‌شود.

میز پاتختی نیم دایره