سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی اتاق کلوزت

یکی از فضاهای جذاب برای قرار گرفتن لباس ­ها، کیف و کفش­ اتاق لباس یا کلوزت روم است. در اغلب خانه­ های معمولی این فضا در حد کمد دیواری خلاصه می­ شود ولی در خانه­ هایی که جای کافی دارند و یا خانه ­های لوکس و مدرن به شکل یک اتاق مجزا و از فضاهای اصلی است که مورد توجه طراح قرار می­ گیرد.

کلوزت روم، فضایی بسته درون دیوارهای خانه یا به عبارتی یک مدل کمد دیواری بدون درب است که فضای اتاق را اشغال نمی‌کند و با داشتن یک در از سایر قسمت‌ها جدا می‌شود. به این صورت می‌توانید در وهله اول نظم برقرار کنید و همه چیز را از جلوی چشم جمع کنید و در مرحله بعدی تعداد بیشتری لباس بخرید (که البته در واقعیت این اخلاق خوبی محسوب نمی‌شود و ما هم مشوق ترویج مصرف‌گرایی نیستیم)! اما بعضی افراد مثل استایلیست‌ها که شغلشان این است، خیلی به کلوزت روم نیاز دارند.

کلوزت روم یا اتاق لباس با توجه به مساحت خانه می ­تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. در برخی از منازل این بخش داخل اتاق خواب قرار دارد و یا ممکن است در بخش­های دیگری از منزل مانند جایی در کنار سرویس بهداشتی مستر باشد. وجود کلوزت روم در اتاق خواب دسترسی به لباس ­ها را برای شما راحت ­تر می­کند. مانند هر بخش دیگری از خانه برای تعیین فرم، رنگ، نوع چیدمان و قفسه بندی اتاق لباس باید به سبک دکوراسیون منزل خود توجه کنید. مطمئنا یک خانه مدرن و شیک نمی ­تواند کلوزت روم کلاسیک و پر نقش و نگار داشته باشد. بعد از اینکه سبک دکوراسیون منزل مشخص شد می ­توانید برای دکوراسیون این بخش تصمیم­ گیری کنید. طراحی قفسه­ های چوبی پیوسته به هم می­ تواند فرمی کلاسیک به کلوزت روم شما بدهد.

طراحی اتاق کلوزت

 

مدل کلوزت روم کوچک

میتوانید کوچکترین اتاق خوابتان را برای کلوزت روم اختصاص دهید و داخل آن را طبق لوازمی که دارید به درستی تفکیک کنید تا هر کدام در جای خود قرار گیرند. یکی از مزایای کلوزت روم ها دسترسی راحت به لوازم مختلف است. شاید به ظاهر شما یک اتاق کوچک را برای کلوزت روم خود انتخاب کرده باشید اما با طراحی هوشمندانه و خلاقانه می توانید از یک کلوزت روم کوچک یک کمد بزرگ بسازید که بسیار زیبا و کاربردی باشد.

طراحی اتاق کلوزت

 

انواع مدل کلوزت روم؛ برای خونه مدرن چه شکلی باشه؟

در دکوراسیون خانه­ های مدرن اغلب از وسایل ساده و شیک و رنگ ­های خنثی استفاده می­ شود. انواع مدل کلوزت روم برای خانه ­های مدرن وجود دارند که می­ تواند جلوه زیبایی به خانه مدرن شما بدهند. یک آینه­ ی قدی ساده و شیک جذابیت اتاق لباس را چند برابر می­ کند. برای مدرن شدن فضای کلوزت روم به نوع نورپردازی هم دقت کنید و از چراغ­ های ساده و شیک با نور کافی استفاده کنید.

 

کلوزت روم شیشه­ ای:

یکی از انواع کلوزت روم ­هایی که مناسب دکوراسیون مدرن هستند کلوزت روم شیشه ­ای است. با توجه به سلیقه خود می ­توانید از کلوزت با شیشه شفاف و یا شیشه مات استفاده کنید. شیشه­­ ی مات فضایی نیمه محصور ایجاد می ­کند.

طراحی اتاق کلوزت

طراحی اتاق کلوزت

کلوزت روم با درب کشویی:

یک کلوزت روم مدرن با درب کشویی می­ تواند برای اتاق خواب مدرن انتخاب خوبی باشد. درب کشویی باعث ایجاد راحتی در باز و بسته کردن درب کلوزت روم می ­شود. درب کشویی چوبی فضای کلوزت روم را کاملا بسته می­ کند.

طراحی اتاق کلوزت

طراحی اتاق کلوزت